Piata Sf. Vineri

  • sf vineri3
  • sf_vineri
  • SONY DSC
  • sf vineri2
  • SONY DSC

AMENAJARE TERMINAL MULTIMODAL SF. VINERI

Unul din cele mai importantele obiective investitionale ale Primariei Capitale pentru satisfacerea cerintelor pietei este lucrarea  “Amenajare terminal multimodal Sf. Vineri”

Piata Sfanta Vineri este amplasata in imediata vecinatate a centrului istoric al orasului intr-o zona foarte aglomerata, traversata de mai multe artere principale de circulatie  (b-dul Corneliu Coposu, b-dul I.C. Bratianu, b-dul Unirii, b-dul Dimitrie Cantemir). Prin piata sau in imediata ei vecinatate exista mai multe linii de transport in comum. Pentru linia de tramvai exista in momentul de fata o bucla de intoarcere situata in centrul istoric la Sf. Gheorghe, iar pentru descongestionarera traficului de tramvaie din terminalul Sf. Gheorghe, s-a realizat un nou terminal in piata Sfanta Vineri. Lucrarile au constat in executia unei bucle de tramvai de intoarcere inglobata in suprafata carosabila.             Traseul in lungime de circa 1 km cale simpla, inclusiv cele 9 aparate de cale, este un unul complex cuprinzand zone de aliniament si zone de curbe. Pe lanaga modernizarea liniei de tramvai s-a modernizat si s-a extins zona carosabila, trotuarele si zona de spatiu verde.  Alcatuirea constructiva pentru calea de rulare in zona terminalului permite circulatia vehiculelor rutiere si se caracterizeaza prin: existenta unei dale continue de beton armat fara rosturi care s-a realizat monolit, dupa montarea ansamblului sine-prinderi si aducerea acestui ansamblu in pozitia definitiva (la nivel si la directie) si dupa incheierea lucrarilor de realizare a stratului de protectie de sub aceasta dala continua de beton.

Pentru amortizarea vibratiilor si a zgomotului,linia de tramvai s-a realizat prin inglobarea  in partea de infrastructura a acesteia a unui covor de cauciuc, sporind gradul de confort si cresterea gradului de siguranta al calatorilor si al riveranilor. S-au  inlocuit stalpii de sustinere a retelei de alimentare pentru tramvai.

Modernizarea partii carosabile s-a realizat prin lucrari de refacere a carosabilului in zonele degradate si terminand cu asternerea unui covor de mixturi astfaltica tip MASF 16  pe o suprafata de aproximativ 13.000 mp. Prin punerea in opera a acestui tip de mixtura se elimina efectul de orbire si acvaplanare prin drenarea apei catre borduri. Un factor important care concura la metinerea sigurantei pietonilor in trafic este executia celor 3 statii de tramvai si a uneia de autobuz, realizate pe structura metalica usoara si acoperite cu policarbonat. Peroanele sunt placate cu granit, iar balustrada din inox este de o arhitectura deosebita.

Lucrarile de “Amenajare terminal multimodal piata Sf. Vineri “ au presuspus de asemenea refacerea trotuarelor  pe o suprafata de aproximativ 5.000 mp din care aproximativ 2.500 cu mixtura asfaltica, iar diferenta realizandu-se cu pavele autoblocante.

            Pentru a se evita in viitor aparitia inestetica a unor cabluri aeriene, s-au  executat lucrari de canalizare care permit pozarea in subteran a tuturor instalatiilor necesare pentru un sistem modern de management al traficului, alimentarea cu energie a instalatiilor aferente peroanelor, a sistemului de informare a calatorilor si a celui de automatizare pentru tramvaie.

S-a executat modernizarea retelei de iluminat public, coborarea in subteran a retelei de alimentare cu energie electrica, plantarea a 400 mp de gazon, aproximativ 2100 de plante ornamentale si arbori, aducand  un strop de culoare zonei.

Comments are closed.