Piata Sf. Gheorghe

  • sf gheorghe

Lucrarile de modernizare a terminalului si a liniei de tramvai, care s-au executat pe acelasi amplasament, respectiv pe actualul traseu al buclei de întoarcere Sf. Gheorghe, au tinut seama de faptul ca amplasamentul lucrarii este situat în “Centrul Istoric” al Bucurestiului.

Lucrarile au presupus modernizarea caii de rulare a tramvaiului - inclusiv aparatele de cale, modernizarea liniei de contact – inclusiv înlocuirea stâlpilor de sustinere, modernizarea strazilor pe care se desfasoara traseul liniei de tramvai (Cavafii Vechi, Baniei, Lipscani),realizarea de mobilier urban corespunzator, precum si amenajarea zonei din punct de vedere urbanistic.

Calea de rulare a liniei de tramvai a fost proiectata si realizata în solutie carosabila, care se caracterizeaza prin existenta unei dale continue de beton armat, turnata monolit, dupa montarea ansamblului sine-prinderi si aducerea acestui ansamblu în pozitie definitiva (la nivel si la directie) si dupa încheierea lucrarilor de realizare a stratului de protectie de sub aceasta dala de beton armat. Linia de tramvai (în lungime de 1,059 km cale simpla) a fost proiectata astfel încât sa asigure o viteza mare de rulare a tramvaielor, în conditiile asigurarii unei sigurante în exploatare corespunzatoare, conditii de circulatie a vehiculelor si de confort pentru calatori la nivelul cerintelor reglementarilor internationale specifice domeniului, iar peroanele au fost adaptate conditiilor de trafic, confort si accesibilitate a calatorilor.

Datorita solutiilor constructive adoptate, deplasarea tramvaiului este silentioasa - fara zgomote si vibratii care ar putea depasi nivelul maxim acceptabil, iar exploatarea, care se face cu interventii minime, va avea o durata mare de functionare.

Proiectul a fost elaborat astfel încât sa se integreze în planul general de refacere a Centrului Istoric si sa ofere conditii de siguranta circulatiei pietonale. Astfel, dupa încheierea lucrarilor, spatiul public destinat terminalului Sf. Gheorghe a devenit un spatiu exclusiv pietonal -circulatia vehiculelor fiind interzisa, cu exceptia tramvaielor, vehiculelor de interventie RATB si a celor pentru salubrizare.

Comments are closed.