Pasaj Obor

IMBUNATATIRE CONDITII DE CIRCULATIE PASAJ OBOR

 

Este una din lucrările de referiţă ale societăţii, lucrare care a fost realizată într-un timp record aproximativ 9 luni fata de 28 de luni cât era prevăzut în contract. Ce este de apreciat la acestă lucrare pe care o putem numi fară falsă modestie ca “o punere în opera de amploare europeană”, anume că pe durată lucrărilor traficul a fost restricţionat doar parţial.

Lucrările la acest proiect s-au desfăşurat non-stop 7 zile din 7 indiferent de condiţiile meteo.

Lucrarea a presupus operaţiuni foarte complexe: de constructii civile, de poduri, linii de tramvai, carosabil, spaţii verzi şi reconfigurarea staţiilor de metrou şi refacerea reţelelor edilitare de canalizare şi pozarea în subteran a unui sistem modern de management al traficului.

Totodata sociatatea a executat lucrari de canalizare care permit pozarea in subteran a tuturor instalatiilor necesare pentru un sistem modern de management al traficului.

In cadrul lucrarilor de modenizarea si reabilitare a carosabilului s-au prevazut 7 sisteme rutiere de refacere diferite, in functie de degradarile acestuia. Amintim fatpul ca s-au realizat lucrari de asternere a mixturilor asfaltice pe o suprafata de aproximativ 37.000 mp. Deasemenea, trotuarele au fost si ele reabilitate in 5 tipuri de sisteme rutiere diferite.

Linia de tramvai modernizata in cadrul nodului de la intersectia Bucur Obor, face parte din traseele cele mai importante ale municipiului. Traseele liniilor de tramvai ce converg in zona sunt vitale pentru deplasarea oamenilor in municipiu, tramvaiul reprezentand unul dintre principalele mijloace de transport, care face corespondenta cu statia de metrou Bucur Obor, printr-o pasarela pietonala construita special, care se imbina arhitectural cu structura zonei.

Traversand o zona cu numeroase blocuri de locuinte, dar mai ales prin faptul ca linia de tramvai sa reamplaseaza pe un sistem de grinzi sustinute pe estacade pe zona centrala, intre Sos. Stefan cel Mare si Sos. Mihai Bravu, iesind in centrul sensului giratoriu al Pasajului rutier Bucur Obor, peste constructiile subterane, parcaj, statie metrou si pasaj subteran, solutia constructiva asigura:

  • un inalt nivel de dispersie a eforturilor transmise catre structura constructiilor subterane;
  • foarte buna izolare fonica si la vibratii.
  • eliminarea punctelor de conflict cu traficul autoturismelor la intrarea si la iesirea din pasaj

Noua configuratie a liniilor de tramvai s-a realizat astfel:

  • pe estacade (rampa Stefan cel Mare si rampa Mihai Bravu), in axul pasajului rutier, care presupune executia unei infrastructuri (pile si culei) din beton armat si a unei suprastructuri format din grinzi prefabricate continuizate prin antretoaze armate si placi de suprabetonare, pe lungimea a trei deschideri. Rosturile de dilatatie dintre suprastructurile astfel continuizate, sunt de 5 cm fiecare, si sunt de tip lira.
  • in sensul giratoriu si pe directia Cale Mosilor – Sos Colentina, aproximativ pe amplasamentul actual al traseului, elementele geometrice ale acestuia sunt corelate cu cele ale partii carosabile, asa cum a fost ea proiectata pentru imbunatatirea conditiilor de circulatie in sensul giratoriu de la Bucur Obor.

Aceste imbunatatiri ale conditiilor de circulatie constau in:

  • majorarea numarului de benzi de circulatie;
  • amplasarea statiilor de tramvai pe estacada de pe rampa Mihai Bravu si legatura directa cu statia de metrou prin executia unei pasarele;
  • conservarea fantanii din mijlocul sensului giratoriu;

Traseul pe directia Stefan cel Mare – Mihai Bravu are o lungime de 760 m, iar lungimea totala de cale simpla este de 2.329 km, inclusiv lungimea celor 12 aparate de cale.

Rampele au o lungime totala de 306 m astfel:

  • Rampa Stefan cel Mare are o lungime de 154 ml impartita astfel: lungime estacada 124 ml si lungime zid de sprijin de 30ml.
  • Rampa Mihai Bravu are o lungime de 152 ml – lungime estacada 132 ml si lungime zid de sprijin 20 ml.

Estacada are o latime de 6.8 m, in dreptul statiei latimea estacadei este de 12 m.

Suprastructura caii de rulare este alcatuita din sine cu canal, imbracate in amortizoare de zgomot si vibratii, inglobate in beton si mixtura asfaltica, pozate pe infrastructuri diferite.

Avand in vedere pozarea suprastructurii pe infrastructuri diferite, sunt necesare conditii si exigente diferite de amortizare, cu scopul diminuarii la maxim a zgomotelor si vibratiilor transmise.

Intr-un cuvant suprastructura se realizeaza cu dubla amortizare de vibratii, cu covor fonoabsorbant si elemente de amortizare la nivelul sinelor, sporind gradul de confort si cresterea gradului de siguranta al calatorilor si al riveranilor. Prin promovarea acestei solutii constructive moderne, calea de rulare nu necesita interventii majore pe o perioada de 20 ani, ci doar lucrari de intretinere curenta pe aceasta perioada.

Pe rampa Mihai Bravu s-au realizat 2 peroane acoperite cu policarbonat de culoare smoky brown a caror suprafata este de 268 mp. Acoperisul este prevazut cu brisolei sub forma de grila pentru prevenirea turbionelor create de vanturi puternice dar si pentru ventilarea statiei. Peroanele sunt placate cu granit de 3 cm anticat, iar protectia calatorilor este asigurata prin montarea balustradelor din inox cu un model arhitectural deosebit.

Reconformarea acceselor la metrou a constat in consolidarea peretilor structurali si a placilor, acest lucru confera un spatiu largit al acceselor in vestibulul statiilor de metrou.

Placarea peretilor, a pardoselei si a treptelor s-a realizat din granit. Acoperisul acceselor de la metrou este realizat din pereti cortina si acoperiti cu policarbonat avand aceeasi nuanta ca si acoperisul peroanelor. De amintit este si faptul ca usile de acces sunt cu sistem antipanica avand o deschidere foarte usoara.

S-a executat modernizarea retelei de iluminat public, coborarea in subteran a retelei de alimentare cu energie electrica, plantarea a 6.000 mp de gazon, a 13.800 de plante ornamentale si a 15 arbori, aducand inca o picatura la plantatia de verdeata.

 

Comments are closed.